Sunday 11 March 2012

Cantiknya seorang perempuan bila menutup aurat..




Tak dinafikan seorang perempuan itu sangat istimewa berbanding lelaki.. Cantiknya dia merupakan satu anugerah yang terhebat daripada Allah S.W.T.. Kelembutan dia pula mampu memikat semua orang.. Dan kerana itulah dalam agama Islam, ia sangat melindungi peribadi seorang wanita..


Seorang perempuan itu sangat berharga.. Sebab itu dia dijaga sangat rapi dalam Islam.. Salah satu cara Islam menjaga seorang wanita tersebut ialah dengan menjaga aurat.. Sorang perempuan tu sangat sopan dan cantik bila dia menutup segala auratnya di hadapan lelaki yang bukan halal untuknya..

Percayalah kamu semua yang bergelar perempuan !

Bila menutup aurat, kamu akan rasa lebih selamat.. 
Bila menutup aurat, kamu akan lebih berkeyakinan untuk melangkah.. 
Bila kamu menutup aurat, kamu akan lebih dihormati oleh sang lelaki..

Bukankah itu lebih mudah ? Bukankah menjadi seorang perempuan memerlukan dia untuk dihormati orang lain ? Supaya tidak dianggap lemah dan tidak berguna.. Lebih-lebih lagi pada lelaki.. Agar martabat kamu kelihatan tinggi di mata mereka.. Jua di mata Allah Yang Esa.. Supaya kamu tidak mudah dipandang serong, dihina dan dimaki oleh orang yang tidak beriman.. Supaya harga diri kamu sentiasa terpelihara..

Kenapa agama Islam sangat menjaga aurat perempuan?

Kerana bentuk tubuh seorang perempuan mampu memberi fitnah. Baik kepada lelaki mahupun sesama perempuan itu sendiri. Setiap kali seorang perempuan keluar dari rumah, syaitan akan menghiasi wanita itu dengan kecantikan untuk menarik perhatian lelaki.. Dan mata-mata lelaki akan mula meliar ke sana sini melihat kecantikan depan mata mereka.. Hanya lelaki yang beriman akan menundukkan pandangan mereka daripada melihat perempuan ajnabi..

Kerana itu perempuan disuruh menutup aurat dalam Islam.. Agar tingkah laku mereka terjaga.. Bila menutup aurat mereka memelihara kehormatan diri mereka, menjaga maruah dan dipandang mulia oleh orang yang melihat.. Dan juga orang perempuan Islam yang menutup aurat ini lebih mudah dikenali dan berbeza daripada orang lain seperti dalam Surah Al-Azhab ayat 59..


Di dalam dunia akhir zaman ini, pelbagai perkara yang buruk berlaku. Dan Islam melindungi muslimahnya dengan cara menyuruh perempuan menutup aurat agar terhindar daripada fitnah. Agar diri tidak menjadi mangsa kes rogol atau ragut.

 Kerana bila perkara yang tidak diduga sebegini berlaku, perempuan tidak mampu melawan kudrat seorang lelaki.. Langkah yang terbaik ialah mencegahnya.. Tapi perlu diingat, niat yang pertama ialah kerana Allah S.W.T.. Tutup aurat kerana perintah Allah S.W.T..


No comments: